Peluang Usahawan

Peluang Usahawan

Wanita Wajib Insuran!

Assalamualaikum,

Perempuan / Ibu / Isteri / Anak patut ambil insurans

Harini nak share pengalaman berlaku depan mata. Pagi tadi terima panggilan dari seorang wanita yang tidak dikenali. Oh rupanya prospek. Dapat no telefon saya dari sahabatnya, salah seorang client saya. Ingin berjumpa dengan segera.

Dipendekkan cerita, rupanya di pemanggil ini ingin segera mengambil insuran. Bila ditanya mengapa, katanya...
"saya dah tak mau fikir pasal duit dah bila sakit nanti! dah serik, makcik saya dalam setahun habis rm100k untuk 3 kali pembedahan kanser perut & rektum...walaupun famili makcik banyak duit, tapi lepas kejadian tu satu famili semua berkejar ambil insuran!"
Dalam hati saya syukur dia mendapat petunjuk betapa pentingnya insuran tu. Setelah saya selesai membuat sedikit soal jawab, mereka sekeluarga sihat dan akhirnya dia dan suami bersetuju mengambil plan PruBSN TakafulLink Series untuk mereka berdua. Dan katanya jika masih cukup budget untuk 2 orang anak perempuan mereka juga nanti...Alhamdulillah.
Sediakan Payung sebelum hujan, sediakan bekalan makanan sebelum banjir...
Jadi, kesimpulannya dari kisah ini ialah, saya berseru sangat kepada kaum hawa terutamanya, tak kira lah anda seorang ibu atau isteri atau si cantik manis atau wanita berkerjaya atau suri rumah sepenuh masa...kita sebagai perempuan amat berisiko untuk mendapat penyakit kritikal, apatah lagi jika dalam keluarga ada sejarah...ambil lah insuran!

Jangan tunggu bila dah habis duit sebab sakit, bila dah susah, bila dah tak sihat, bila badan dah bermasalah barulah nak cari agen insuran...sebab syarat utama untuk ambil insuran / Takaful ialah SIHAT! lagi pun apa la yang ruginya kalau berTakaful?
  1. pampasan2 pasti ada sebagai wasiat,
  2. kalau sakit kad perubatan (medical card) dah boleh tanggung kos rawatan di hospital swasta, dan
  3. duit simpanan tetap ada, siap invest lagi!
jadi mana ruginya? kalau la terjumpa part yang rugi tu segera telefon saya ya...nak juga saya tau..

Apa yang rugi kalau berTAKAFUL?


ZULAIKHA (Al-Isra')
019.3306849
Protect Your HEALTH & WEALTH

0 comments: