Peluang Usahawan

Peluang Usahawan

Lagi GST!?

GST? F.I.R.E. !

Assalamualaikum,

Kebelakangan ini, GST adalah isu yang paling hangat diperkatan di Malaysia. Pelbagai ragam dan pandangan diluahkan dan dikomen oleh rakyat. Sebahagiannya memberi semangat positif dan another half menjejaskan mood seharian kita.

Jadi, bagaimana caranya untuk mengatasi situasi ini? Mari kongsi tips yang boleh membakar kembali semangat kita.

E – EMOSI. Semangat itu sejenis emosi. Kita semestinya perlu beremosi untuk menaikkan kembali semangat yang layu. Dan emosi itu suatu perkara yang mampu dikawal. Jadi, kawal emosi kita dengan sebaik mungkin.

R – RANGSANGAN. Untuk mendapatkan emosi yang lebih hebat, kita perlukan rangsangan. Ia juga lebi mudah dikenali sebagai ‘pushing factor’ atau ‘driving force’. Rangsangan akan memberi daya tolak untuk kita membakar kembali semangat yang ada.

I – INGAT. Minda juga perlu dikawal. Pastikan minda kita diisi dengan ingatan yang positif. Ingat kembali saat-saat kita pernah mengecap kejayaan atau pernah menerima sebarang anugerah sepanjang kehidupan yang kita lalui. Secara tidak langsung ia akan memberi impak yang positif untuk kita kembali memiliki semangat yang luar biasa. 

F – FOKUS. Fokus terhadap perkara yang ingin kita capai. Fokus yang tinggi terhadap perkara yang mahu dicapai akan menaikkan semangat kita untuk memilikinya.

So, kita F.I.R.E. aje bila sebut mengenai GST! ^_^

GST Malaysia 2015

Credited: NLP Sukses www.nlpmalaysia.net

ZULAIKHA (Muqmeen Group)019.3306849
Protect Your HEALTH & WEALTH

0 comments: